داستان فعالیت شرکت‌های ایرانی در توییتر

روال حضور شرکت‌های بزرگ و کوچک ایرانی در توییتر طی ماه‌های گذشته به شکل پررنگ‌تری ادامه پیدا کرده. بعد از اعلام فعالیت تیم رسمی فارسی‌سازی توییتر در سال قبل برای گسترش فضا و امکانات زبان فارسی در این شبکه اجتماعی، علاقه کاربرها و مجموعه‌ها جهت حضور در این عرصه بیش از پیش افزایش پیدا کرد. این یک حرکت خوب و رو به جلو برای فضای توییتر فارسی بود. کاربرها پیش از این بازه هم در این شبکه حاضر بودن و تایید شدن حساب رسانه‌های آنلاین و اشخاص حقیقی به عنوان اولین گام رسمی‌تر کردن این فضا تونست نگاه‌ها رو به شکل دیگه‌ای به سمت توییتر تغییر بده.
 

 

 

 

اما کار برای حضور و فعالیت مجموعه‌ها و شرکت‌هایی که داخل ایران فعالیت می‌کردن آسون نبود. مهم‌ترین مسئله، ترس از فعالیت رسمی در این شبکه‌ها بود. خوشبختانه این موضوع با روی کار اومدن دولت جدید و فعالیت اشخاصی مانند وزیر امور خارجه، تا اندازه‌ای برطرف شد اما هنوز یک موضوع مهم به صورت حل نشده وجود داره.

حساب‌های شهرداری تهران و تبریز و بعد از اون، حساب اپراتور ایرانسل به عنوان یکی از بزرگ‌ترین و رسمی‌ترین شرکت‌های فعال در ایران در ماه‌های قبل در توییتر تایید شد تا کاربرها متوجه بشن این حساب‌ها به صورت رسمی از طرف این مجموعه‌ها مدیریت می‌شه. بعد از این نرمش، سایر مجوعه‌ها هم علاقه‌مند شدن تا از این فرصت استفاده کنند و فعالیت خودشون رو در توییتر آغاز کنند. اولین بازخوردها به حساب ایرانسل در توییتر مربوط به شکایت و نظرات کاربران درباره خدمات این شرکت بود و اکثرا از طرف حساب این شرکت بهشون پاسخ داده می‌شد. طبیعتا یک سری از کاربرها هم بازخوردهای خودشون رو در قالب گلایه به گوش این شرکت می‌رسوندن و این یک مسئله طبیعی در کل دنیا به حساب میاد و چیزی که در این رابطه حائز اهمیته، شیوه برخورد و پاسخ به این بازخوردهاست.

اگر به عنوان یک شرکت یا ارگان رسمی تصمیم گرفتید تا در توییتر فعالیت کنید، باید درک کنید که همه کاربرها از شما انتظار دارن تا نسبت به مشکلات یا سوالات اون‌ها پاسخگو باشید. باید این موضوع رو درک کنید تا در شبکه‌ای که اطلاعات به صورت لحظه‌ای مخابره می‌شه، درست و به موقع اطلاع‌رسانی کنید و مهم‌تر از اون، در مواجهه با انتقادات بی جنبه نباشید؛ ولو اگر از نظر شما اون انتقاد نادرست باشه.

به همون نسبت که فعالیت در توییتر می‌تونه اعتبار مضاعفی به ارزش برند یک مجموعه اضافه کنه، رفتار نادرست در این فضا باعث لطمه زدن به اون برند می‌شه. خیلی بهتره تا مدیریت حساب‌های شرکت‌ها در شبکه‌های اجتماعی به عهده تیم روابط عمومی اون شرکت باشه تا دانش لازم درباره شیوه برخورد با بازخوردها و انتقادات رو داشته باشن و مهم‌تر از اون، تا حد لازم به اون‌ها پاسخ درست بدن.

قبل از اینکه تصمیم بگیرید از طرف شرکت یا مجموعه‌تون در توییتر فعالیت کنید، آگاهی خودتون رو درباره این فضا بیشتر کنید، سیاست‌گذاری مشخصی تعریف کنید، جنبه داشته باشید و بدونید که این حساب شخصی شما نیست.



ارسال شده در 3 سال پیش      بازدیدها: 1895      بازگشت



ارسال نظر

نام شما:*
ایمیل شما:
متن نظر:*
پررنگ کج خط دار خط دار در وسط | سمت چپ وسط سمت راست | قرار دادن شکلک انتخاب رنگ | پنهان کردن متن قراردادن نقل قول تبدیل نوشته ها به زبان روسی قراردادن Spoiler
کد را وارد کنید:*